Taupo

2012-03-07  |  08:16:03

Fran Rotorua tog vi oss till Taupo dar vi nu har spenderat tre dagar. Imorgon aker vi vidare till River Valley.
Forsta dagen da vi kom fram till Taupo runt lunchtid var det direkt dags for vart bungy jump!
Det ar det hopgsta bungy jumpet i Nya Zeeland med water touch, men absolut inte det hogsta. Detta var runt 50 meter hogt, men nu nar vi "varmt upp" med detta planerar vi pa att boka det pa 140 meter i Queenstown - for det var riktigt grymt! Hur som helst valde vi ju saklart att gora just en water touch pa hoppet, man fick valja om man ville vara torr eller doppas i vattnet, men vi ville atminstone doppa handerna sa det blev ett hand-/armdopp.

Ganska nervost innan man hoppat ut, men jag var sa himla taggad att jag till och med hoppade innan hon hunnit rakna till tre, haha! Och shit vilken harlig kick det var! Wiiiihaaaa!



Dag tva i Taupo gick vi upp klockan fyra for att aka till Tongariro och vandra bland vulkaner och bestiga "Mount Doom" fran Sagan om ringen. Fy helvete vilken javla promenad det blev! Det var helt arligt det jobbigaste jag varit med om pa riktigt lange - om inte i hela mitt liv!

Att klattra uppfor "Mount Doom" var verkligen inte att leka med och jag forstar verkligen Frodo i filmen nar han svimmar av utmattning - det var nastan sa att jag ocksa gjorde det! Tyvarr hade ju inte jag nagon Sam med mig som kunde bara mig pa ryggen, sa det var bara att kampa vidare tills vi nadde toppen.

Inte nog med att det var sjukt brant och sanden var sa los sa att man gled ned det steg man nyss tagit ungefar varje gang, utan det skulle aven komma stenbumlingar nedstudsandes i rejal fart for berget som man fick passa sig riktigt noga for. Ett tag dar var jag riktigt radd. Och jag forstar nu i efterhand varfor de pa kartan namnde nagot om att det var pa "egen risk"! Det fanns heller inga utmarkta stigar utan det var bara att sikta mot toppen och hitta sin egen vag som sag enklast ut. 2300 meter hog ar vulkanen, sa val uppe hade vi en ganska nice utsikt, langt ovanfor molnen!

Kan ju saga att bade jag och Robin ar riktigt nojda och stolta sa har i efterhand att vi tog oss hela vagen upp!



Klockan halv sex pa kvallen kom vi hem efter var vandringstur och da hade vi vandrat konstant (forutom nagra fa femminuterspauser) fran att vi kommit fram tills dess att bussen kom och hamtade oss igen - vilket blir cirka nio timmars vandring! Ni kan ju gissa om vi var ratt doda igar kvall!

Med lite traningsvark i kroppen idag har vi tvattat klader, solat och bara haft en soft dag med SOVMORGON (fy faaan sa efterlangtat!). Imorgon blir det upp igen och aka mot River Valley. Vi far se vilka aventyr som vantar oss dar!

6 kommentarer Kommentera

Postat av Micki  | 
2012-03-07  |  12:49:22

Vilka hurtbullar ni är! Skickar en kram till er båda! Kram

Postat av Christoffer  |  http://www.chris71.com
2012-03-07  |  16:58:42

Vem går så långt???? Haha, fan va jobbigt



Coolt med bungyjump. Vad händer här näst då??

Postat av Pia  | 
2012-03-07  |  18:30:58

Vandring det är semester det!Ser häftigt ut med bungyjump, lite läskigt?????

Må väl kramar:)

Postat av Maria  | 
2012-03-07  |  19:54:23

Okej, då har ni agerat som fiskar, mullvader, bergsgetter och fåglar. Vad blir det härnäst?

Puss

Postat av Tingeling  | 
2012-03-09  |  16:12:19

fyfan va gött ni har de. Zeeland ser ju helt jävla underbart ut ju!! Men hoppa du inte Robbbann?? simma lugnt

Postat av Jennifer  |  http://jordenruntpanittiodagar.blogg.se/
2012-03-10  |  09:13:53

Jodå Robin hoppade han också, han var bara för snål för att vilja köpa sina kort och filmen från hoppet! ;) Men inte jag och därav bara bilder på mig! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar: