River Valley & Wellington

2012-03-10  |  08:40:23

Fran Taupo akte vi till River Valley dar det blev extrem white water rafting, det var sjukt kul och ja, ganska extremt! Jag trodde att man skulle kunna sitta tryggt och sakert i baten hela tiden, men nar guiden i borjan av turen gick igenom alla sakerhetsforeskrifter om hur man skulle agera om man hamnade i vattnet kandes det som att jag kanske misstagit mig och det borjade faktiskt bli lite nervost. Forsarna sag riktigt starka ut och inte ville val jag vara den som hamnade under en sadan och slog huvudet i en stor sten!? For olyckor hade helt klart skett under turerna, det blev vi ganska medvetna om senare.

Lyckligtvis klarade vi oss utan skador eller traumatiska upplevelser, varre var det for den stackars lilla brasilianskan som lyckades trilla i tva ganger och man kunde helt klart se paniken i hennes ogon nar hon sogs tag i strommen ratt mot en klippa. Hon klarade sig fint utan skador hon ocksa men man markte pa henne att hon blivit lite omskakad. I efterhand var det riktigt komiskt och kul alla sma incidenter som hande, men just i ogonblivket var det kanske inte lika roligt! ;) Spana in bilden i galleriet nar tva ben sticker upp precis vid mitt huvud - dar har vi forsta doppet for brasilianskan och nagon bild senare ser ni aven hennes andra ordentliga dopp. ;)

Sjukt kul var det i alla fall och det ska tusan vara lite skrammande ocksa - adrenalinkickar ar aldrig fel!



Efter white water raftingen akte bussen mot Wellington och kom fram pa kvallen. Jag och Robin bestamde att det var partydags och gick ut for att spana in klubbarna i Wellington!

Av sarskilda anledningar (som ni sakert kan klura ut sjalva) blev det en ganska lang sovmorgon idag, sedan bar det ut pa stan och vidare till ett museum dar vi spanade lite pa bland annat jatteblackfiskar, valskelett och dinosaurier. Intrade var gratis - och sadant maste ju utnyttjas! ;)

Imorgon tar vi farjan fran nordon vidare till sydon och Kaiteriteri. Aventyret fortsatter!

1 kommentarer Kommentera

Postat av Pia  | 
2012-03-10  |  10:29:21

Vilka äventyr och upplevelser Ni får med Er.Härliga bilder. Sköt om Er. Idag skiner solen. Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar: