Borta bra, men hemma bäst.. eller?

2012-04-25  |  11:28:06

Herregud, vad ska man säga och vart ska man börja när folk frågar "hur var det" och "berätta allt"?

Hur resan var är ganska så självklart - helt jävla awesome och det bästa jag gjort i hela mitt liv! Jag kommer aldrig någonsin glömma de här tre månaderna. Jag är så sjukt glad att jag gjort det!

Men sedan då, vart börjar man liksom när man ska berätta om sin resa? Tre månader av full fart och upplevelser är inte lätt att sammanfatta.
På frågan "vad har varit bäst?" är jag rätt säker på att vi båda svarar Nya Zeeland! Landskapet där är fantastiskt och vi gjorde verkligen ALLT vi hann! Har ni någonsin chansen att åka till Nya Zeeland - ÅK DIT!

Under resans gång var det en del av de vi mötte som frågade hur det funkat att resa i par så som vi gjorde - "tröttnar ni aldrig på varann?" - och svaret är att det har funkat hur bra som helst, aldrig någonsin har vi tröttnat på varandra. Vi älskar bara varandra ännu mer efter denna resan. Jag hade inte kunnat önska mig en bättre resekamrat än Robin - och inte pojkvän för den delen heller.
Jag säger som min chef sa till mig innan vi åkte när han fick reda på att det var med min pojkvän jag skulle resa: "ja klarar ni den resan tillsammans utan problem, då klarar ni ju fan livet ut sen!" - haha!



Tänkte bara nämna ifall det kan vara till användning för någon som tänkt ge sig ut på liknande resa någon gång i framtiden, packning som varit GULD värd i särskilda situationer som verkligen rekommenderas att packa ned:

- Silvertejp (låter kanske konstigt, men den har varit vår räddare i nöden i många situationer! Funkar att laga i princip ALLT med, även haka fast dörrar och toppen vid maskeradtävlingar! ;))
- Plastbunke / matlåda (bra att laga lite extra mycket mat nar man ändå är igång och spara lite i en matlåda, funkar också utmärkt som skyddsförpackning till någon ömtåligt när man ska flyga)
- Kylväska i tyg (asbra att ta med sig när man handlar och ett måste om man vill förvara maten säkert i kylskåpet på alla hostel!)
- Spork (när du är on the go hela tiden och inte alltid kan äta på hostel eller inne på matställen har du gaffel, sked och kniv i ett enda verktyg som du alltid kan ha med dig)
- Dry sack (perferk att ha ute på seglingar och räddaren till alla våra viktiga saker vid översvämningarna på Fiji)
- Regnponcho (känner du inte för att offra massor utav plats till regnjacka och regnbyxor är regnponchon kanoners när det regnar och funkar även som extra regnskydd till ryggsäcken när det behövs)

Egentligen får jag väl säga att hela våran packning var ganska så lyckad, vi hade allt vi behövde och dessutom plats för en hel del shopping i slutet av vår resa och inget riktigt onödigt med oss heller. Men det jag nämnde nu var sådant som lite oväntat blev våra mest använda grejer och som jag absolut skulle se till att inte glömma nästa gång jag åkte ut på en sådan här resa igen!

Fråga på om det är något annat ni undrar över, liiite erfarenheter har man ju förhoppningsvis fått efter en månads backpacking i Australien för tre år sedan och nu dessa tre månader kring jorden.. :P



Nu ligger även bilder från New York uppe! Ska knåpa ihop en liten film är det tänkt men får se när den blir klar.
Hur som helst, NU ÄR VI HEMMA och det är riktigt skönt men snart kommer vi börja längta tillbaks igen.
Har aldrig känt mig så fri som under dessa tre månader. Jag är så lycklig. Kanske världens lyckligaste, om man nu kan säga så utan att låta egoistisk. Jag känner mig som det i alla fall. Fy fan vad jag älskar livet!

0 kommentarer Kommentera


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar: